Kolekcja Sello ukazała się premierowo na vogue.pl. Biżuteria została wyróżniona nie tylko z uwagi na swój design, ale też przesłanie. Jak pisze autorka publikacji, Paulina Klepacz: "Najnowsza kolekcja polskiej marki Orska, choć wykorzystuje cenne bursztyny sprzed milionów lat, jest próbą spojrzenia w przyszłość. Autorka kolekcji zastanawia się, jaki ślad ludzie żyjący w trzeciej dekadzie XXI w. pozostawiliby po sobie w złocistej żywicy." . Artykułowi towarzyszą zdjęcia wizerunkowe autorstwa teamu ORSKA, według koncepcji artystycznej Moniki Czesak, będące refleksją na temat wpływu człowieka na planetę oraz jej przyszłości.
- Zawsze poszukuje. I zaskakuje. Tym razem Orska, jedna z najbardziej niezwykłych projektantek biżuterii zabiera nas do Maroka. - o Annie Orskiej i nowej kolekcji biżuterii ORSKA przedpremierowo pisze na swoim blogu niezależny dziennikarz, Michał Zaczyński. O tym, czym inspirowała się artystka, co zachwyciło ją w Maroku i jak przełożyła to na jubilerski język, przeczytacie na michalzaczynski.com.
Ręcznie wykonana w dwóch manufakturach kolekcja Julia została premierowo pokazana na elle.pl! Pozłacane formy, które otulają szlifowane szkło kryształowe z Huty Julia zostały pokazane na Marii Buczyńskiej. Modelka pozowała przed obiektywem ORSKA w koncepcji kreatywnej stworzonej przez członków zespołu. Motywem przewodnim kampanii jest gra świateł. Biżuteria prezentowana jest w otoczeniu różnobarwnych efektów świetlnych, które uzyskaliśmy puszczając wiązki światła przez kolorowe kryształy z piechowickiej huty, ale także eksperymentując z elementami scenografii.
ORSKA biżuteria znalazła się na okładce magazynu Elle Serbia! Szeroka bransoletka z kolekcji Moon zdobi nadgarstek Katarzyny Tutak w stylizacji Kasi Jabłońskiej na tle pięknego, egzotycznego pejzażu. A w środku cała sesja! Wsród zdjęć autorstwa Huberta Zielińskiego znalazły się aż cztery dodatkowe zdjęcia z biżuterią projektu Anny Orskiej. Naszyjnik Dissolve i efektowne kolczyki z kolekcji Tache wciąż znajdziecie w naszych butikach stacjonarnych i online.
Label Magazine, jeden z najlepszych tytułów o designie, sztuce i architekturze, pamiętał o ORSKA przygotowując zestawienie odpowiedzialnych marek. Biżuteria z kolekcji Baltica oraz pin inspirowany opornikiem w barwach Ukrainy zilustrowały artykuł poświęcony twórczości Anny Orskiej. Biżuteria z misją to opowieść także o wegańskich torebkach z kolekcji VIVO i innych aspektach działalności marki w obszarze zrównoważenia i ekologii. Cały numer jak zwykle niezwykle interesujący - w środku odnajdziecie także inne firmy, którym los naszej planety nie jest obojętny. Gorąco polecamy!
"Jej marka była eko, zero waste i sustainable 10 lat przed tym, gdy stało się to globalnym trendem. Anna Orska od początku tworzy swoją firmę w oparciu o wartości, które sama wyznaje." pisze dziennikarska Alicja Szewczyk. O tym, co napędza nasze działania i jak wartości, które są w DNA ORSKA, przekładają się na biznes, przeczytacie w wywiadzie na fashionbiznes.pl.
Limitowana kolekcja Tattoo premierowo na vogue.pl! Ręcznie wykonane naszyjniki, pierścionki, bransoletki i kolczyki z tatuażami autorstwa Sławka Frączka na łamach magazynu pokazała Aleksandra Krupas. Artykułowi towarzyszy sesja zdjęciowa autorstwa Pawła Wyląga w koncepcji kreatywnej Wojtka Onaka. Inspirowane kulturą i tradycją Japonii zdjęcia przedstawiają ambasadorkę kolekcji, którą została wokalistka Mela Koteluk.
Bałtyk łączy ludzi! O współpracy ORSKA, Boomplastic i Fundacji Mare przeczytacie w wywiadzie Anny Orskiej z Małgorzatą Welman dla Zwierciadła. Czy można stworzyć przedmiot pożądania z odpadów? Można, a nawet trzeba, bo to odpady są surowcem przyszłości.
Czy trendy zmieniają się tak szybko, jak przy kolekcjach z ubraniami? Jak zarządzać firmą i zespołem na odległość, podczas dalekich podróży? Jaka biżuteria najlepiej się sprzedaje? Jaki jest wpływ dalekich wypraw na kolekcje ORSKA i jak Anna Orska definiuje sukces? Zapraszamy na rozmowę Ani ze stylistką Mileną Bekalarską w ramach podcastu Fashion Talks. Rozmowę możecie odsłuchać na platformie Spotify.
Kolejny podróżniczy dokument z cyklu "Warsztaty Świata" miał swoją premierę w TVN Style. Tym razem Anna Orska wybrała się do Gdańska, światowej stolicy bursztynu, by przyjrzeć się z bliska złotu morskich głębin. Projektantka odwiedziła rodzinne pracownie i pasjonatów bursztynu, dowiedziała się, jak obrabiać naturalny kamień, by podkreślić jego niepowtarzalny urok oraz na co zwrócić uwagę przy wyborze konkretnych okazów do swoich projektów.
Najnowsza kolekcja biżuterii Anny Orskiej została przedpremierowo pokazana na vogue.pl. Poczytyny portal jako pierwszy zaprezentował limitowaną kolekcją Baltica oraz towarzyszącą jej, podwodną sesję wizerunkową Jakuba Wittchena. W artykule Aleksandry Kupras odkryjecie unikatowe wzory w nowoczesnym stylu z dwoma kamieniami: jednym stworzonym przez człowieka i drugim stworzonym przez naturę. O idei kolekcji, współtwórcach kolekcji i ich historiach oraz innowacyjnym materiale przeczytacie na tu.
Jakie inspiracje Anna Orska przywiozła z podróży dookoła Bałtyku? Czego nie można pominąć, gdy rusza się za wielką wodę? Co wywołuje uśmiech radości i inspiruje najbardziej? Kilka podpowiedzi znajdziecie na vogue.pl w specjalnie przygotowanych przez Anię rekomendacjach. Przekonajcie się, jak wygląda Skandynawia pełna sztuki.
W czerwcu 2021 r. ukazała się książka o polskiej modzie "Reason and flair. A century of fashion in Poland" pod redakcją Karoliny Sulej, wydana przez Instytut Adama Mickiewicza. Sześciu autorów, każdy w osobnym rozdziale, omawia różne okresy w historii ubioru. W tej pozycji nie mogło zabraknąć i ORSKA!
"Bez szkody dla urody.... świata" - tak o torebkach z kolekcji VIVO pisze Magdalena Kacalak, dziennikarka Wysokich Obcasów. I snuje opowieść o roślinnych i owocowych materiałach. Odpowiedzialna, etyczna moda nie jest ani tania, ani łatwa. Przekonajcie się jakie wyzwania napotkała Anna Orska i cały zespół w trakcie pracy nad kolekcją VIVO - cały tekst znajdziecie tu.
Przy okazji premiery kolekcji Body "Akty czułości" w opiniotwórczym, popkulturowym magazynie K MAG ukazały się zdjęcia autorstwa Wojtka Onaka z kampanii promującej najnowszej projekty Anny Orskiej.
Wiemy już, że tradycyjnych surowców mamy skończoną ilość, a zegar ich zużycia tyka coraz szybciej. Czego mamy w nadmiarze? Odpowiedź jest prosta: odpadów. Jeśli więc chcemy, by zmiana była realna i miała głęboki impakt, powinniśmy skupić uwagę na pozornie niepozornych surowcach. O innowacji, która zaczyna się na talerzu a kończy w Waszej garderobie przeczytacie na kukbuk.pl, który patronuje najnowszej kolekcji torebek ORSKA.
Elle.pl doceniło limitowaną kolekcję wegańskich torebek VIVO! Magdalena Warcholińska w swoim artykule nie tylko prezentuje produkt oraz towarzyszącą mu kampanię, ale także opowiada o inspiracjach i idei, która towarzyszyła Ani Orskiej w trakcie dwuletnich prac nad kolekcją. Skąd wziął się pomysł na kształty inspirowane naturą i z jakich materiałów wykonane zostały torebki? Odpowiedzi znajdziecie na elle.pl
Debiutancką kolekcję torebek ORSKA przedpremierowo możecie zobaczyć na vogue.pl! Słynny modowy portal opublikował kampanię kolekcji VIVO w koncepcji kreatywnej WP Onaka. Obok onirycznych, baśniowych zdjęć Jakuba Wittchena w artykule Katarzyny Pietrewicz przeczytacie o wyróżnikach kolekcji: ekologicznych aspektach, innowacyjnych materiałach, oryginalnym designie i biżuteryjnych akcentach.
W kwietniowym magazynie GALA znajdziesz zestawienie liderów mody ekologicznej. Alicja Szewczyk przedstawia w nim marki, które mocniej niż inne, w swojej działalności stawiają ekologiczne akcenty. W gronie wyróżnionych znalazła się także ORSKA!
"Każda zmiana może być zagrożeniem lub szansą. Postanowiłam, że nie będę się bać tylko stawię czoła sytuacji najlepiej jak umiem. Pogodziłam się z tym, że jedyną pewną rzeczą w niepewnym świecie jest zmiana i postanowiłam tę zmianę oswoić" - Anna Orska opowiada redakcji Design Alive o tym jak wyglądał rok pandemii w ORSKA. Jaki był i co zmienił? Przekonajcie się sami.
"Nie ma takiego momentu w życiu, kiedy człowiek umie już wszystko. Mam w sobie głód poznawania, uczenia się od lepszych od siebie" zdradziła Anna Orska w rozmowie z Anną Druś dla Pulsu Biznesu. Jeśli szukacie ciekawej lektury polecamy Wam opowieść o poszukiwaniu inspiracji, podróżach i marzeniach na przyszłość
Bransoletka z kolekcji Body, okazałe kolczyki, które znacie z kolekcji Tache oraz długi naszyjnik z kolekcji Etnoartpojawiły się na portalu Harper's Bazaar Ukraine. Biżuteria projektu Anny Orskiej była częścią sesji zrealizowanej przez Weronikę Kosińską. Stefania Lazar w przygotowanych stylizacjach konfrontuje zaskakujące formy w rozmiarze XXL z delikatnością kobiecej urody.
Biżuteria ORSKA została uchwycona przez fotografkę Monikę Strzępę w sesji "Endless Summer" dla francuskiego magazynu KODD. Zobacz jak biżuteria z kłosami i noskami klonowymi z kolekcji Bery prezentuje się wśród letnich, polskich krajobrazów.
Serial "Królestwo Kobiet" to tej jesieni jedna z bardziej wyczekiwanych fabularnych premier małego ekranu. Opowieść o czterech kobietach, które los stawia w obliczu nowych wyzwań pełna jest humoru i nieprzewidywalnych zwrotów akcji. Wśród głównych bohaterek zobaczyć można m.in. ikonę kina i teatru, Krystynę Jandę, która w najnowszej produkcji telewizji TVN wciela się w postać silnej i odważnej Inez. Bohaterka ta zawsze pokazuje się w eleganckich kreacjach, wysokich obcasach oraz.... biżuterii ORSKA!
Culture.pl to portal internetowy poświęcony kulturze polskiej, stworzony i wydawany przez Instytut Adama Mickiewicza. Jego misją jest promowanie dokonań polskich twórców w świecie. Miło nam poinformować, że ten prestiżowy tytuł docenił artystyczne poszukiwania Anny Orskiej. Dziennikarz Marek Kępa zdecydował się wyróżnić markę ORSKA umieszczając ją w zestawieniu siedmiu polskich brandów pracujących z upcyclingiem, które trzeba znać. Jego uwagę w szczególności przykuła kolekcja New Stone, której sercem jest syntetyczny kamień stworzony z poprzemysłowego plastiku. Jeśli chcecie poznać pozostałych wyróżnionych zachęcamy do przeczytania całego artykułu, który znajdziecie tu.
Anna Orska w szczerej rozmowie z Cathy Nhung opowiada o inspiracjach, które płyną prosto z natury i ich przekładaniu na język biżuterii artystycznej. Rozmowa ukazała się drukiem w 101 numerze KMAG Magazine. Ten nowoczesny magazyn o stylu, kulturze, sztuce, designie, fotografii i modzie wyróżniono m.in. w prestiżowym zestawieniu "Best magazine covers by Le Book. Wydanie "Animal Issue" pokazuje jak kultura i popkultura wpływa na nasz stosunek do zwierząt, zachęca do refleksji nad ich prawami oraz do dyskusji na temat relacji człowiek - pozostałe organizmy żywe. Zachęcamy do lektury!
Michał Zaczyński, autor poczytnego bloga i dziennikarz, którego teksty ukazują się w najważniejszych polskich magazynach (m.in. w „Polityce”, „Vogue”, „Newsweeku”, i „Rzeczpospolitej”), od wielu lat wnikliwie spogląda na polską modę i branżę fashion, błyskotliwie ją komentując. Dzień przed premierą opublikował na swoim blogu artykuł o kolekcji New Stone, której sercem jest kamień wykonany z przetworzonego plastiku. Wszystkich chcących poznać szczegóły zachęcamy do przeczytania całości, którą znajdziecie tu. A autorowi bardzo dziękujemy za miłe słowa.